konstigt att man blir rasist?

om man kommer till ett nytt land så respekterar man väl ändå invånarna i det landet, eller? vill dom i irak att man ska bära burka där så har jag väl burka på mig om jag ska dit. jag mötte syrianska idag på fotbollsplanen, och visst hade jag fördomar, det har jag oftast. men jag kan ju lova er att dom levde upp till mina den här gången! jag blev kallad de mesta fula ord en människa kan bli kallad och då tycker folk att det är konstigt att man har fördomar mot utlänningar. visst, det är fel att dra alla över en kant, det kan jag hålla med om. men om det första man hör när man kliver in på en fotbollsplan är "knulla din mamma" då känns det lite som en parodi hela skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0